‘U ontvangt van de diëtist een persoonlijk afgestemd behandelplan’
Afspraak maken
Wanneer u een afspraak maakt zal de diëtist samen met u een persoonlijk behandelplan opstellen, passend bij uw hulpvraag, wensen, gewoonten en smaakvoorkeuren.
De eerste afspraak plant u in via ons secretariaat, op de locatie en het tijdstip die voor u het beste schikt. Onze secretaresse kan goed inschatten welke diëtist het beste past bij uw hulpvraag. Op dinsdag en donderdagavond hebben wij ook avondspreekuur.
Als de eerste afspraak is gemaakt krijgt u van ons een bevestiging met de gegevens van de afspraak en algemene informatie. Dan vragen wij u om eerst het intakeformulier in te vullen. Dit krijgt u bij de bevestiging van de afspraak meegestuurd.
Eerste consult
In het eerste bouwt de diëtist een vertrouwensband met u op. Uw persoonlijke hulpvraag wordt dan besproken en samen met u wordt het ingevulde intakeformulier doorgenomen. Ook worden er zo nodig metingen gedaan zoals gewicht, lengte, tailleomvang en vetmassa.
Na uitvoerige analyse en eventueel bespreking met collega’s geeft onze diëtist u het best mogelijke advies. Samen met u wordt eventueel een plan opgesteld, wat kan bestaan uit uw doelen en een persoonlijk voedingsadvies. Dit uitgewerkte voedingsadvies zult u dan binnen 5 werkdagen na het 1e consult van de diëtist ontvangen.
De diëtist zal, als u wilt, een korte rapportage sturen naar uw (verwijzend) (huis)arts over het besproken behandelplan.
Het eerste consult zal 45 tot 60 minuten duren.
Vervolgconsult
In de vervolgconsulten wordt besproken hoe het gaat. Vervolgmetingen kunnen dit ondersteunen, maar zijn niet het belangrijkste. Het gaat om uw inzicht en motivatie, de verandering (zoals beter voelen en weer lekker in het lijf zitten) volgt daar uit.
Een vervolgconsult zal 10-25 minuten duren.
Het aantal vervolgconsulten kunt u uiteraard met de diëtist afstemmen.
Meldingen en klachten
Als diëtistenpraktijk zijn wij natuurlijk altijd op zoek naar verbeterpunten om zo onze zorgverlening verder te optimaliseren.
Heeft u een melding of een klacht dan vernemen wij graag eerst van u zodat we gezamenlijk kunnen kijken naar een oplossing. U kunt telefonisch, per mail of via het contactformulier contact met ons opnemen.
Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website. Het klachtenloket is ook per mail of telefonisch bereikbaar: 030 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of info@klachtenloketparamedici.nl
Meer informatie over het melden van klachten kunt u vinden via:
- Informatiefolder patiënten: je kunt ook verwijzen naar de informatiefolder voor patiënten over de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Klik hier voor de folder “Ontevreden? Blijf er niet mee zitten”.
- Informatiefolder Klachtenloket Paramedici
Tevredenheid
Graag meten wij uw tevredenheid over onze dienstverlening zodat wij op deze manier inzicht krijgen in ons eigen handelen en zo nodig bij kunnen bijsturen. Wij nodigen u via Zorgkaart Nederland uit om uw tevredenheid anoniem aan ons kenbaar te maken.
Algemene en betalingsvoorwaarden dieetbehandeling
Diëtistenpraktijk HRC hanteert algemene en betalingsvoorwaarden voor de dieetbehandeling.
Deze kunt u hier nalezen.
Privacy verklaring
Diëtistenpraktijk HRC gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Diëtistenpraktijk HRC heeft een privacy verklaring voor u opgesteld.
Deze kunt u hier nalezen.